Du må logge inn for å se lærerinnholdet. Tilgangen er gratis.

LOGG INN

Aktiver tilgangen selv – få tilgang med en gang

Dette krever at du allerede har konto i Fagbokforlagets e-portal. Om skolen din ikke har benyttet e-portalen før, må du kontakte digitalt@fagbokforlaget.no for å få hjelp til å sette opp tilgangen din.

  • Trykk på «AKTIVER TILGANG». Du får da opp et nytt vindu med nettressursens side på fagbokforlaget.no
  • Sørg for at du er innlogget med din e-portal-konto.
  • Legg nettressursen i handlekurven din ved å trykke på knappen «KJØP»
  • Trykk på handlekurv-symbolet oppe til høyre på siden, og trykk «GÅ TIL HANDLEKURV»
  • Inne i «Din handlekurv» trykker du på knappen «FORTSETT TIL BETALING», til høyre. Du kommer da til «UTSJEKK»-siden.
  • Her må du fylle ut detaljer for bedriftsfaktura, selv om tilgangen er gratis.
  • I feltet «Referanse» kan du skrive Intertekst lærerressurs.
  • Gå videre ved å trykke «GODTA OG BETAL» til høyre. Merk at det skal stå «TOTALSUM Kr 0,-»
  • Du vil da få en ordrebekreftelse på e-post, og en e-post med videre informasjon om hvordan du tar produktet i bruk

AKTIVER TILGANG

Har du problemer? Kontakt digitalt@fagbokforlaget.no for å få hjelp til å sette opp tilgangen din

I et nøtteskall

""

I et nøtteskall

Et utforskingsarbeid går gjennom ulike faser. Det er viktig å bruke tid på å lage en presis problemstilling. Allerede i denne fasen må man se framover og tenke gjennom hvordan arbeidet kan gjennomføres i praksis. Problemstillingen må alltid godkjennes av læreren. Valget av metode henger naturlig sammen med problemstillingen, men åpner også for valg. Her må du vurdere fordeler og ulemper opp mot hverandre. Selve gjennomføringen av utforskingsarbeidet og systematiseringen etterpå krever at du jobber systematisk. Når utforskingsarbeidet er gjort, er det på tide å lage sluttproduktet. Her må du sørge for en god struktur. Hovedvekten skal ligge på resultatet av utforskingen, men du må også presentere variablene du undersøker, metoden du bruker, og de valgene du har tatt. Avslutt gjerne med et refleksjonsnotat.

"I et nøtteskall"