Du må logge inn for å se lærerinnholdet. Tilgangen er gratis.

LOGG INN

Aktiver tilgangen selv – få tilgang med en gang

Dette krever at du allerede har konto i Fagbokforlagets e-portal. Om skolen din ikke har benyttet e-portalen før, må du kontakte digitalt@fagbokforlaget.no for å få hjelp til å sette opp tilgangen din.

  • Trykk på «AKTIVER TILGANG». Du får da opp et nytt vindu med nettressursens side på fagbokforlaget.no
  • Sørg for at du er innlogget med din e-portal-konto.
  • Legg nettressursen i handlekurven din ved å trykke på knappen «KJØP»
  • Trykk på handlekurv-symbolet oppe til høyre på siden, og trykk «GÅ TIL HANDLEKURV»
  • Inne i «Din handlekurv» trykker du på knappen «FORTSETT TIL BETALING», til høyre. Du kommer da til «UTSJEKK»-siden.
  • Her må du fylle ut detaljer for bedriftsfaktura, selv om tilgangen er gratis.
  • I feltet «Referanse» kan du skrive Intertekst lærerressurs.
  • Gå videre ved å trykke «GODTA OG BETAL» til høyre. Merk at det skal stå «TOTALSUM Kr 0,-»
  • Du vil da få en ordrebekreftelse på e-post, og en e-post med videre informasjon om hvordan du tar produktet i bruk

AKTIVER TILGANG

Har du problemer? Kontakt digitalt@fagbokforlaget.no for å få hjelp til å sette opp tilgangen din

Kapittel 4 Retorisk analyse – Test deg selv

""

Kapittel 4 Retorisk analyse – Test deg selv

  1. Forklar de tre appellformene med egne ord.
  2. Hva betyr kairos?
  3. Hva menes med etos? Hva kan styrke og svekke en avsenders etos?
  4. Nevn tre personer og/eller selskaper som du mener har sterk etos. Begrunn svaret ditt.
  5. Hvorfor er det viktig å være mottakerbevisst når man skal lage en tekst?
  6. Hva er patos? Lag et eksempel på en patosfylt overskrift.
  7. Gjengi de ulike delene i den retoriske femkanten.
  8. Hva ser vi etter når vi blir bedt om å finne hovedsynet i en tekst?
"Test deg selv "