"Anonym"

Du må logge inn for å se lærerinnholdet. Tilgangen er gratis.

LOGG INN

Aktiver tilgangen selv – raskt og enkelt

Dette krever at du allerede har konto i Fagbokforlagets e-portal. Om skolen din ikke har benyttet e-portalen før, må du kontakte digitalt@fagbokforlaget.no for å få hjelp til å sette opp tilgangen din.

  • Trykk på "AKTIVER TILGANG". Du får da opp et nytt vindu med nettressursens side på fagbokforlaget.no
  • Legg nettressursen i handlekurven din ved å trykke på knappen "KJØP"
  • Trykk på handlekurv-symbolet oppe til høyre på siden, og trykk "GÅ TIL HANDLEKURV"
  • Inne i "Din handlekurv" trykker du på knappen "UTSJEKK", nede til høyre
  • Du kommer da til "UTSJEKK"-siden. Logg inn med FEIDE eller eportal-bruker om du ikke er innlogget
  • Gå videre ved å trykke "GODTA OG BETAL" nede til høyre. Merk at det skal stå "sum Kr 0,-"
  • Du vil da få en ordrebekreftelse på e-post, og en e-post med videre informasjon om hvordan du tar produktet i bruk

AKTIVER TILGANG

Kapittel 4 Retorisk analyse – Test deg selv

""

Kapittel 4 Retorisk analyse – Test deg selv

  1. Forklar de tre appellformene med egne ord.
  2. Hva betyr kairos?
  3. Hva menes med etos? Hva kan styrke og svekke en avsenders etos?
  4. Nevn tre personer og/eller selskaper som du mener har sterk etos. Begrunn svaret ditt.
  5. Hvorfor er det viktig å være mottakerbevisst når man skal lage en tekst?
  6. Hva er patos? Lag et eksempel på en patosfylt overskrift.
  7. Gjengi de ulike delene i den retoriske femkanten.
  8. Hva ser vi etter når vi blir bedt om å finne hovedsynet i en tekst?
"Test deg selv "